woensdag 25 november 2015

gerommel in het klein

gerommel in het klein..

Ik zal een midden dertiger zijn geweest. Zo eentje van te-jong-getrouwd-en-nu-maar-inhalen-wat nooit-meer-in-te-halen-valt. Ik werkte bij een regionale krant en had mijn sportcarriere opgegeven voor het scoren van het kleine nieuws. Mijn collega was net overgeplaatst naar een nog kleinere regio en om dat passend te vieren hadden we in het appartement van zijn vriendin een fles whisky soldaat gemaakt. Nu ben ik geen whisky drinker of sterke drank liefhebber in het algemeen. Waar een overdosis bier je slechts veel doet pissen en tenslotte fnuikend in slaap doet vallen, heeft whiskey iets van een flinke snuif coke. Ik leek totaal ontwaakt van mezelf en mijn zinnen werkten in een ongekende overdrive. We belandden in het plaatselijk cafe waar het voor een donderdagavond gezellig druk bleek te zijn. Naast wat stamgasten in hun werkklofje stond aan de bar een positief detonerend gezelschap in sjieke avondkledij: strakke smokings en zeer laag uitgesneden avondjurken. De dames aan wie deze feestverpakking toebehoorde, onderscheidden zich van de overige vrouwelijke aanwezigen in schoonheid en eloquentie...

wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten